Întrebări frecvente asigurări de viață
Asigurarea de viață este o dovadă de responsabilitate față de tine însuți și față de cei dragi ție. Aceasta este un instrument prin care poți garanta liniștea, siguranța și confortul tău financiar și implicit, al familiei tale, în schimbul unei plății unei prime de asigurare.
Tu alegi încă de la început care este valoarea acesteia, frecvența plăților și durata contractuală. Primă inițială de asigurare trebuie plătită după semnarea cererii de asigurare. În acest mod, în momentul în care polița ta este activă, tu ești deja protejat.
Asigurarea ta are două componente: una de protecție și una de acumulare.
Noi, în calitate de asigurator preluăm din punct de vedere financiar riscul/ riscurile acoperite prin produsul de asigurare ales. Mai exact, dacă survine evenimentul asigurat, noi îți vom plăti o sumă de bani, denumită indemnizație de asigurare. Aceasta are scopul de te sprijini în momente de impas financiar și emoțional.
Desigur, cu toții ne dorim ca finalizarea să aibă loc la maturitatea contractului, adică la termenul stabilit de tine în contract. La acel moment, tu sau beneficiarul ales de tine, intrați în posesia sumelor acumulate. Ne dorim să te bucuri de roadele efortului tău financiar și sperăm că vei atinge scopurile propuse.
O asigurare de viață prin componenta de acumulare îți oferă posibilitatea de economisi în mod disciplinat, pe termen lung, pentru viitorul copiilor, pentru pensie sau alte obiective personale.
Probabil, nu de puține ori, ai încercat să strângi banii necesari pentru zile negre sau, de ce nu, pentru evenimentele frumoase din viața ta. Cu toate acestea, cheltuielile zilnice, neprevăzute, au tendința să își facă apariția și să risipească eforturile tale.
Principalul avantaj al acestei modalități de economisire este că efortul tău este unul minim. Pentru că vorbim de un contract pe termen lung, sumele depuse sunt mici și nu are un impact semnificativ asupra bugetului tău. Fiind vorba de un contract, îți creezi cadrul necesar pentru a depune banii într-un mod eficient și ponderat.
În funcție de produsul ales de tine, sumele pe care tu le plătești regulat pot beneficia de dobândă garantată și participare la profitul companiei. Dacă ai ales un produs investițional, câștigul tău este influențat de evoluția instrumentelor financiare în care sunt investiți banii tăi și de strategia aleasă de tine.
Totodată indexarea este o modalitate de a-ți proteja banii de inflație și de a păstra aceeași putere de cumpărare și în viitor. Așa ai certitudinea că banii tăi vor valora la fel de mult la finalul contractului.
Prin componenta de protecție ne asumăm obligația de a plăti o sumă de bani (denumită indemnizație de asigurare) în cazul producerii evenimentului asigurat.
Sunt lucruri neplăcute la care evităm să ne gândim, dar rolul nostru este să îți spunem lucrurile clar și direct: decesul tău va afecta stabilitatea familiei tale, atât pe plan emoțional, cât și pe plan financiar. În aceste condiții, cei dragi ție, prin beneficiarul stabilit în contract, vor încasa despăgubirea contractului tău de asigurare, lucru care îi va sprijini într-un astfel de moment de răscruce din viață.
Totodată, pe lângă riscul de deces, îți oferim posibilitatea de a acoperi și alte riscuri.
Fie că vorbim de spitalizări, intervenții chirurgicale sau convalescență, fie că aducem în discuție subiecte delicate precum invaliditatea permanentă, este esențial să ai în vedere povara financiară provocată de un astfel de eveniment. Astfel, noi ne angajăm să avem grijă de partea financiară, iar tu trebuie doar să te concentrezi pe recuperarea ta fizică și să te bucuri de cei care îți sunt alături în momentele dificile.
Știm că asigurările de viață sunt contracte complexe, ce folosesc termeni specifici industriei ceea le face, uneori, greu de înțeles.
Din acest motiv, am rezumat mai jos toate beneficiile unei asigurări de viață.
- Îți oferă protecție încă din primul moment, de la intrarea în vigoare a contractului.
- Te ajută să economisești disciplinat, pe termen lung, cu un efort financiar redus.
- În funcție de tipul de produs deținut, sumele depuse de tine beneficiază de dobândă garantată și participare la profitul companiei.
- Dacă ai un contract cu componentă investițională, tu decizi dacă dorești strategii cu un grad mai mare sau mai scăzut de risc.
- Poți efectua depuneri suplimentare care se bucură de aceleași beneficii ca și primele normale. Doar la aceste sume ai acces în orice moment.
- După cea de-a treia aniversare a contractului tău, dacă întâmpini probleme financiare majore, ai acces la o parte din sumele economisite.
- Pentru că prioritățile și obiectivele tale se pot schimba de-a lungul vieții, ai posibilitatea de a aduce modificări contractului tău.
- Informațiile poliței tale online îți stau la dispoziție permanent, prin platforma 24Aegon.ro.
- Ai ocazia să desemnezi beneficiari pe contractul tău. În acest mod tu alegi la cine ajung banii tăi și, în același timp, eviți procesul numit succesiune legală, ce poate dura o perioadă mai îndelungată, chiar și ani.
- Sumele acumulate nu pot fi poprite pe parcursul contractului și sunt neimpozabile.
- Toți clienții Aegon care au contracte mai vechi de 1 an participă la tombolele organizate de Aegon prin care pot câștiga, trimestrial, o excursie într-o capitală Aegon.
- Polița ta poate include bonificații de natură financiară sau mici surprize, pentru a sărbători împreună momentele fericite din viață.
- Noi îți suntem alături și îți oferim sprijinul nostru la telefon (0264-224224), pe e-mail (info@aegon.ro) sau pe platformele de socializare.
Știm cât este de importantă transparența când vine vorba de banii pe care îi administrăm pentru tine. În același timp, știm că și confidențialitatea datelor tale, a banilor tăi este la fel de importantă.
Pentru aceste considerente, valoarea contului tău o poți vedea în 24Aegon – platforma online în care găsești detaliile asigurărilor tale Aegon.
De asemenea, putem comunica aceste valori și telefonic, precum și în scris dar numai contractantului asigurării, în urma unei solicitări făcute la info@aegon.ro sau printr-o scrisoare adresată companiei.
Poți fi sigur că ești pe mâini sigure.
Știm cât este de importantă transparența când vine vorba de banii pe care îi administrăm pentru tine. În același timp, știm că și confidențialitatea datelor tale, a banilor tăi este la fel de importantă.
Pentru aceste considerente, sumele depuse de tine le poți vedea în 24Aegon – platforma online în care găsești detaliile asigurărilor tale Aegon.
De asemenea, putem comunica aceste valori și telefonic, precum și în scris dar numai contractantului asigurării, în urma unei solicitări făcute la info@aegon.ro sau printr-o scrisoare adresata companiei.
Poți fii sigur că ești pe mâini sigure.
Prin această opțiune poți economisi mai mult, suplimentar față de sumele acumulate propriu-zis în contractul tău de asigurare cu componentă de acumulare sau investițională.
Poți să te gândești la această opțiune ca la banii tăi buni de zile grele pentru că la aceștia și numai la aceștia poți avea acces și înainte de încheierea celui de-al treilea an contractual. Orice retragere a depunerilor suplimentare presupune doar o taxa, de 1% din valoarea retrasă.
Aceste sume sunt opționale, dar se bucură de aceleași avantaje ca și primele normale (se investesc la fel, au dobândă garantată etc.).
Scopul unei asigurări de viață este protejarea financiară a viitorului tău și al familiei utilizând resursele de care beneficiezi în prezent.
Noi vrem să fim siguri că dispui de toate cele necesare pentru a o duce la bun sfârșit. O asigurare de viață trebuie să fie un sprijin pentru tine, fără a deveni o povară în traiul cotidian.
Din acest motiv, dorim să te ajutăm să alegi combinația perfectă de servicii, durata poliței de asigurare și desigur valoarea fiecărei prime.
Nu trebuie să îți faci griji! Gestionăm cu mare grijă datele tale, astfel încât să îți oferim cele mai bune servicii.
Contractele de asigurare cu componentă investițională se comportă similar oricărei investiții. Partenerul nostru și administratorul fondurilor de investiții Aegon este BT Asset Management.
BT Asset Management este o companie specializată în administrarea de investiții, Administrarea se realizează utilizând o plajă largă de instrumente financiare (titluri de stat, depozite sau acțiuni).
Notă: Aegon România are în portofoliul său câteva produse cu parte investițională, niciunul în vânzare activă în prezent.
Randamentul investițiilor pentru polița ta constă în diferența calculată în procente dintre suma pe care o poți retrage la finalul contractului și suma pe care ai investit-o în toți anii de contract.
Desigur, poți opta pentru investiții cu:
- un randament mai mare și un câșting potențial crescut, dar care prezintă un grad de risc mai ridicat;
- un randament și un risc scăzut, dar cu un câștig potențial mai mic.
Asigurarea ta îți oferă protecție financiară și, în același timp, îți acordă oportunitatea de a economisi pentru viitor. Pentru a te bucura de toate avantajele poliței tale, contractual tău include și o serie de taxe și costuri.
Acestea sunt generate de:
- costurile de administrare a contractului;
- cheltuieli ocazionate de încheierea, analiza și emiterea contractului de asigurare;
- componenta de protecție financiară.
Costurile unei asigurări de viață sunt influențate de caracteristicile persoanei asigurate și iau în considerare aspecte precum: vârsta, starea de sănătate a asiguratului, durata contractului, suma asigurată etc. Toți acești factori sunt luați în considerare deoarece cresc riscul pe care asiguratorul și-l asumă. Nu uita că partea de protecție a asigurării tale intră în vigoare de la bun început.
Toate taxele și costurile aferente asigurării tale sunt detaliate în condițiile de asigurare specifice produsului deținut de tine. Astfel, îți sugerăm să parcurgi cu mare atenție condițiile contractuale, documentele puse la dispoziție de partenerii noștri și toate informările trimise de Aegon.
Dacă dorești o detaliere a valorii taxelor și costurilor percepute pentru contractul tău, putem comunica aceste valori și telefonic, precum și în scris, dar numai contractantului asigurării, în urma unei solicitări făcute la info@aegon.ro sau printr-o scrisoare adresata companiei.
Asigurarea de viață este un produs ce te ajută să-ți atingi obiectivele pe termen lung. Căsătoria, nașterea unui copil, prima zi de școală sau facultate aduc o schimbare în lista priorităților tale. În aceeași măsură pierderea slujbei, diminuarea veniturilor, o stare de sănătate precară aduc un stres adițional în administrarea banilor tăi. Așadar, e normal să îți dorești să aduci unele modificări contractului tău.
O parte dintre aceste schimbări pot fi efectuate oricând pe durata contractuală. De exemplu:
- modificarea datelor personale;
- modificarea datelor de contact;
- adăugarea sau modificarea beneficiarilor;
- schimbarea modalității de plată;
- transfer și redirecționare de fonduri investiționale;
Procesările care au impact asupra valorii primei de asigurare sau a sumelor asigurate, pot fi efectuate doar la aniversarea contractului. De exemplu:
- modificarea contractantului (persoana care plătește prima de asigurare);
- modificarea frecvenței de plată;
- majorarea sau diminuarea primei de asigurare și/sau a sumelor asigurate;
- schimbarea pachetului contractual;
- adăugarea sau eliminarea unor asigurări suplimentare.
Schimbările pe care tu le poți face, sunt evidențiate în condițiile de asigurare ale produsului tău.
Poți să desemnezi beneficiari în caz de deces oricând pe perioada contractului. Sunt doar câțiva pași pe care îi ai de urmat:
- Decizi cine vrei să fie beneficiarii asigurării tale de viață.
- Ne scrii la info@aegon.ro despre decizia ta și:
- atașezi o copie după actul de identitate al beneficiarilor;
- ne spui ce procent din suma asigurată vrei să aloci fiecăruia dintre ei, dacă e vorba despre mai mulți beneficiari;
- menționezi relația dintre tine, în calitate de asigurat, și beneficiari; de exemplu, soție, soț, mamă, fiică etc.
Este următoarea sumă de plată pe contractul tău de asigurare pentru ca acesta să rămână în vigoare. Când și cât ar trebui să plătești, te informăm noi, cu câteva zile înainte de scadență.
Da, poți plăti asigurarea Aegon online, astfel:
- Online din contul tău 24Aegon
Este foarte simplu să plătești din contul tău https://www.24aegon.ro/, de la secțiunea Plăți. Introduci suma de plată și folosești un card valabil. Nu ai cont? Înregistrează-te acum. Ai nevoie de numărul contractului de asigurare pe care îl găsești și în sms-urile sau e-mailurile de plată de la noi sau în scrisorile aniversare. Ai aici un video care îți poate fi de ajutor: https://www.youtube.com/watch?v=_uY_1o7tMkQ.
- Transfer bancar sau internet/mobile banking
Pentru a plăti prin transfer bancar sau internet/mobile banking folosește datele de mai jos:
Beneficiar: Aegon TUnaZ
Detalii plată: Aici trebuie să introduci numărul contractului tău de asigurare. Începe cu litera R și îl găsești în sms-urile sau e-mailurile de plată de la noi.
Cont bancar pentru contractele care au moneda în lei:
RO82BTRL01301202C6596401, deschis la Banca Transilvania S.A.
RO93BUCU1021215945964RON, deschis la Alpha Bank
RO53RZBR0000060011176361, deschis la Raiffeisen Bank
Cont bancar doar pentru contractele care au moneda în euro:
RO09BTRL01304202C6596401, deschis la Banca Transilvania S.A.
RO35RZBR0000060011176394, deschis la Raiffeisen Bank
Dacă ești client Banca Transilvania și ai cont de BT24, ne găsești la secțiunea Operațiuni/Plăti utilități din aplicația BT24.
Sigur că da. Te anunțăm noi când e momentul următoarei plăți, prin SMS sau e-mail, în funcție de canalul de comunicare pe care îl alegi. Încă ceva – dacă alegi să plătești asigurarea prin debit direct, nu mai ai nicio bătaie de cap cu plata propriu-zisă.
Data de plată a primei de asigurare nu se poate modifica pentru că ea este influențată de data intrării în vigoare a contractului tău. Din acest motiv, dacă nu ai încheiat încă o poliță de asigurare Aegon, îți recomandăm ca, în momentul completării cererii tale de asigurare, să iei în calcul și acest aspect.
Dacă din diverse motive nu ai putut efectua plata la timp, beneficiezi de o perioadă de grație prevăzută în condițiile contractuale. Este important să reții că în acest interval asigurarea ta este activă și ești protejat financiar în continuare.
În cazul în care ai ales ca modalitate de plată debit direct, iar la data scadenței nu ai avut banii în cont, stai liniștit! Vom face o nouă interogare într-un interval de 4-6 zile lucrătoare de la data scadenței, până la finalul perioadei de grație.
Este acea perioadă în care contractul tău este încă în vigoare, așadar beneficiezi de protecție financiară, chiar dacă perioada de plată a fost depășită. Această perioadă este calculată începând cu următoarea zi după data scadentă la care era planificată plata poliței tale de asigurare.
În funcție de tipul de produs deținut de tine, poți întrerupe plata primelor pentru un anumit interval de timp prevăzut în condițiile de asigurare. Întreruperea plăților duce, însă, la pierderea temporară a protecției financiare. Din acest motiv, în cazul în care ți se întâmplă ceva, nu vei putea profita de toate beneficiile asigurării tale.
Reactivarea contractului presupune plata tuturor primelor restante și, în anumite instanțe, completarea unei cereri de repunere în vigoare.
Din experiență știm că plata primelor restante poate reprezenta un efort financiar mai mare decât achitarea regulată a primelor. Te sfătuim să ne contactezi telefonic sau în scris dacă simți că nu poți susține financiar contractului. Vom căuta împreună soluții care să-ți permită păstrarea poliței până la finalul duratei contractuale.
Înțelegem că uneori viața ne poate oferi momente dificile și probleme neașteptate, care te pot împiedica să efectuezi plata primelor de asigurare. Sau, uneori, pur și simplu poți uita de plata asigurării.
De aceea, dacă ai întrerupt plata contractului tău, ai la dispoziție un interval de timp în care îl poți reactiva, pentru a te bucura în continuare de beneficiile oferite de asigurare.
Perioada pe care o ai la dispoziție pentru a repune în vigoare asigurarea pe care o deții este prevăzută în condițiile de asigurare ale produsul tău, pe care le găsești și în contul tău 24Aegon.ro Află detalii aici.
Pentru reactivarea contractului este necesar să plătești toate primele restante și, în anumite situații, este nevoie să completezi un formular.
Rezilierea unui contract poate avea loc la inițiativa asiguratorului, adică Aegon sau la cererea clientului.
Noi putem rezilia contractul doar în anumite situații, prevăzute în condițiile contractuale. De exemplu, dacă a expirat perioada de grație, iar plata primei de asigurare nu a fost efectuată sau dacă a survenit un eveniment asigurat cum ar fi decesul asiguratului principal.
Tu poți opta pentru rezilierea contractului oricând dorești. Cu toate acestea, există riscul de a nu recupera primele depuse sau poți obține doar o mică parte a acestora.
Astfel de produse sunt benefice dacă sunt duse la bun sfârșit. Din acest motiv te sfătuim ca înainte de a-ți rezilia contractul de asigurare, să ne contactezi pentru a te sprijini în demersul de a găsi cea mai bună alternativă pentru tine.
Tu poți solicita rezilierea contractului oricând. În funcție de momentul în care dorești terminarea contractului, poți beneficia, sau nu, de o parte din sumele economisite.
- Dacă alegi să optezi pentru denunțarea unilaterală a contractului în primele 20 de zile de la emiterea contractului ți se va rambursa integral prima achitată inițial.
- Dacă decizi să renunți la contract după trecerea termenului de 20 de zile de la data emiterii contractului, dar înainte de a treia aniversare a contractului, nu poți să accesezi sumele economisite.
- Dacă hotărăști să răscumperi contractul după cea de treia aniversarea a contractului, ți se va transfera valoarea de răscumpărare totală.
Păstrarea unei polițe până la finalul perioadei contractuale este mai profitabilă, decât rezilierea ei înainte de termenul stabilit. Din acest motiv, te sfătuim ca, înainte de a lua o hotărâre în acest sens, să ne contactezi telefonic, precum și în scris, pentru a-ți oferi suportul necesar luării celei mai bune decizii.
Răspunsul corect ar fi – la maturitatea contractului, adică atunci când poți culege roadele economisirii din asigurarea ta, când ai adunat banii necesari pentru obiectivele tale.
Dar, pentru că uneori apar evenimente neprevăzute, ai posibilitatea de a accesa o parte din economiile tale, începând cu a treia aniversarea a contractului tău, prin efectuarea de răscumpărări parțiale. De asemenea, dacă ai efectuat depuneri suplimentare, acestea pot fi retrase în orice moment.
Pentru a afla cuantumul și frecvența retragerilor, consultă condițiile specifice asigurării tale sau ne poți contacta telefonic ori pe e-mail.
Valoarea de răscumpărare reprezintă suma pe care o primești ca urmare a rezilierii unui contract de asigurare înainte de termenul stabilit în contract.
Valoarea de răscumpărare nu este egală cu primele plătite. Ea se constituie din primele depuse de tine, la care se adaugă beneficiile obținute de-a lungul timpului și din care se scad taxele și cheltuielile aferente tipului tău de produs.
Te sfătuim să analizezi atent situația poliței și, totodată, să iei în considerare păstrarea contractului până la final pentru a te putea bucura de avantajele poliței tale. Nu uita că, în momentul în care vei termina contractul, vei pierde protecția oferită de aceasta.
Pentru a lua o decizie informată, contactează-ne pentru a afla care este valoarea de răscumpărare. Aceste informații pot fi transmise doar contractantului, deoarece vrem să protejăm confidențialitatea datelor tale.
Documentele necesare pentru constituirea dosarului de despăgubire sunt influențate de tipul de produs deținut și de evenimentul produs.
Pe baza informațiilor transmise, vom analiza situația contractului, riscurile asigurate și te vom informa care sunt documentele necesare pentru evaluarea corectă a situației respective.
Pe tot parcursul procesului îți oferim suport și asistență. Când întâmpini probleme în obținerea unor documente medico-legale anunță-ne și noi te sprijinim să intri în posesia lor.
Dacă a avut loc un accident sau un alt eveniment menționat în contractul tău, este nevoie ca tu sau beneficiarul contractului tău, să ne anunțați telefonic la 0264.224.224 sau în scris, prin e-mail la despagubiri@aegon.ro .
Ulterior, vom analiza situația prezentată de tine, vom verifica dacă problema ta este eligibilă pentru despăgubire, te vom ajuta să întocmești un dosar de daună și, apoi, îți vom transfera banii ce îți revin ca urmare a producerii riscului asigurat.
Beneficiul la maturitate este suma care îți revine la finalul duratei contractuale. Acesta este format din valoarea rezervei contractului sau valoarea contului, în funcție de particularitățile produsului tău, în care se regăsesc: dobânda garantată, participarea la profit, câștiguri investiționale și/sau diverse bonificații adăugate.
În funcție de obiectivul tău inițial, beneficiul la maturitate îți oferă șansa de a deveni un sprijin financiar pentru copiii tăi, te ajută să te bucuri în continuare de viață când ajungi la pensie sau poți opta pentru rambursarea anticipată a unui credit sau demararea unui afaceri proprii.
Dacă beneficiarul la maturitate a ales varianta de plată corespunzătoare nevoilor lui, este necesar să completeze o cerere de ridicare a beneficiului la maturitate și să furnizeze o copie CI și un cont bancar, în care vor fi virați bani.
În momentul în care banii ajung la destinație, adică în contul furnizat de tine, colaborarea noastră încetează. Noi îți dorim ție și familiei tale să vă bucurați de roadele efortului vostru financiar și vă mulțumim pentru că ne-ați ales să vă fim parteneri în această călătorie.
Aegon contribuie la Fondul de garantare a asiguraților și ai, astfel, garanția că vei primi indemnizația sau despăgubirea din asigurare, conform legii, indiferent de statutul companiei. Fondul de garantare a asiguraților garantează plata de indemnizații/despăgubiri în cazul falimentului unui Asigurător, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut în lege, de 500.000 de lei per contract de asigurare.