Path:

Valoarea monedelor și valoarea lucrurilor

iulie 9, 2019

Educaţia financiară este unul dintre acei pași bine calculați pe care un părinte îi face în educația copilului său pentru ca acesta să beneficieze de dezvoltare personală armonioasă înspre a ajunge un adult echilibrat.

educatie financiara prin joc, campanie Aegon Romania, jocuri financiare, jocuri pentru copii

Este ideal ca educația financiară să înceapă de acasă şi să continue în mediul de lucru de la grădiniță, cât mai devreme, pentru ca micuţii să înțeleagă de la începuturile raportării lor conștiente cu lumea care ne este relația cu banii, ce putem obține cu ei, ce nu putem obține și ce avem de făcut pentru a-i avea și a-i cheltui cu folos.


Scopul jocului:

- identificarea valorii monedelor
- conversia din monede în bancnote
- asocierea valorii banilor cu valoarea obiectelor
- colaborarea în scopul obținerii împreună a unui bun de valoare mai mare

Vârsta adecvată: 3 +

Descrierea jocului

Se oferă fiecărui copil din grupul de lucru un pahar mic de hârtie cu un număr egal de monede diverse, toate tipurile de monede aflate în circulație în România.

Pasul 1: Fiecare copil pune monedele din pahar pe o suprafață plană.

Pasul 2: Copilul este încurajat să le sorteze pe categorii în funcție de valoarea care apare pe ele.

Pasul 3: După sortarea pe categorii, monedele vor fi aranjate în ordine crescătoare (copilul va identifica ordinea crescătoare și descrescătoare a monedelor).

Pasul 4: Copilul este încurajat să extragă câte două monede din grupurile aranjate pe categorii pentru se face comparații între ele în scopul identificării ordinului de mărime și a valorii acestora. Obiectivul este acela de a afla care monedă este este mai mare (atât fizic, cât și valoric), care este mai mică sau care sunt egale. Se poate continua acest pas cu alte grupuri de câte două sau trei monede.

Pasul 5: Le prezentăm copiilor conversia din monede mai mici, în monede mai mari (zece monede de 1 ban echivalează cu o monedă de zece bani, cinci monede de zece bani reprezintă 50 de bani, zece monede de zece bani sau două monede de 50 de bani înseamnă un leu) și îi îndrumăm și pe ei să exerseze.

Pasul 5: Le prezentăm copiilor o serie de obiecte din mediul de lucru, din mediul care ne înconjoară și le stabilim valoarea.

Pasul 6: Copiii vor asocia valoarea monedelor cu valoarea obiectelor și vor înțelege care costă mai mult și care mai puțin.

Pasul 7: Le prezentăm copiilor un obiect mai mare care presupune adunarea unui număr minim de bancnote pentru a fi achiziționat. Copiii vor fi nevoiți să adune toate monedele lor, să le transforme în bancnote pentru a le schimba mai apoi cu obiectul dorit. Vom oferi ca reper un obiect cu valoarea de 30 de lei.

educatie financiara prin joc, jocuri pentru copii, campanie Aegon Romania, jocuri financiare, cum sa inveti copilul valoarea banilor