Path:

Lupta cu cancerul din perspectiva unui aparținător

februarie 5, 2020

4 milioane de români au avut un membru al familiei diagnosticat cu o formă de cancer, arată statistici naționale. Lupta împotriva acestei boli este una pe care o duce întreaga familie.

asigurarea Optimist, asigurare cancer, asigurare in cazul unui diagnostic oncologic, cum sa sustinem persoanele bolnave de cancer

Alături de persoana care a primit acest diagnostic, toate aceste milioane de români duc lupta împotriva bolii, pentru că un astfel de diagnostic aduce cu sine o încărcătură emoțională extrem de puternică și responsabilități financiare care îi determină pe toți cei din jur să se mobilizeze.

Tocmai de aceea, am hotărât să realizăm acest interviu care să ne ofere perspectiva unui aparținător asupra acestei lupte.

Tatăl Mariei C.J. a primit diagnosticul de cancer pulmonar.

Care au fost primele reacții pe care le-ați avut cei din familie?

Atunci când afli o astfel de veste eşti total bulversat. Auzi poveşti în stânga, în dreapta, dar te gândeşti că nu mi se poate întâmpla şi mie. În momentele acelea de derută, de cumva disperare, cauţi soluţii şi cauţi să te informezi, în stânga, în dreapta, nu ştii cum şi de unde să începi.

Cum ați decis unde va fi tratat tatăl tău?

Am mers cu etapele clasice, pentru că diagnosticul a fost pronunţat într-un spital de stat şi atunci am început să pun întrebări despre alte opțiuni de tratament pentru că îmi doream să fie cât mai bine totul. În astfel de momente, fiecare clipă contează enorm de mult. Tocmai de aceea este foarte important să ajungi cât mai repede la cele mai bune servicii.

Am mers de la spitalul clasic, până am ajuns şi am auzit de Amethyst, însă am auzit că, bineînţeles, oferind servicii atât de bune, erau asaltaţi şi ei şi era greu de ajuns.

Ce pași ați urmat odată ce ați ajuns la Clinicile de radioterapie Amethyst?

Primul pas a fost să facem o programare la un medic Amethyst cu toate documentele pe care le aveam până în momentul respectiv. După aceea, toate erau prezentate de către respectivul medic în cadrul unei comisii oncologice, ceea ce mi s-a părut un lucru extraordinar, se oferă un fel de servicii integrate. Totul, diagnosticul şi planul de tratament ulterior, este discutat de către o echipă de specialişti care sunt oncologici, pe partea de radioterapie, pe partea de nutriţie, psiholog etc. Nu este doar un om cel care ia decizia.

După care, tata fiind asigurat, toate serviciile de care a beneficiat la Amethyst, mă refer la analizele pe care trebuie să le faci înaintea oricărui tratament, consultaţiile, CT-uri sau ce a fost nevoie în funcţie de recomandările medicului, toate au fost decontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Aveai programarea pentru o anumită oră, o anumită zi. În momentul în care veneai şi te prezentai la recepţie, totul mergea şnur.

Care sunt concluziile tale după experiența avută în cadrul acestor clinici?

Vom fi mereu recunoscători că am găsit un astfel de loc ca Amethyst pentru că i-au oferit tatei acele momente de calitate, astfel încât momentele pe care le-a mai avut de trăit, le-a trăit cu demnitate, le-a trăit cu o calitate a vieţii foarte bună şi acest lucru a contat enorm pentru noi, a contat enorm pentru el şi i-a şi prelungit viaţa.

Care a fost impactul financiar?

Chiar dacă costurile legate de tratament au fost acoperite de CNAS, au apărut alte cheltuieli deloc de neglijat.Tata a venit la tratament de două ori pe lună, timp de un an. Astfel, a fost nevoie să vină din Maramureș, de unde locuia, la Cluj-Napoca, apoi intervin costurile legate de cazare, masă, dar și de medicamentele pe care trebuia să le ia după ședințele făcute în clinică. În medie, a fost vorba de minimum 1000 de lei pe lună, pe lângă costurile obișnuite de viață. 

Povestea Mariei poate fi povestea oricăruia dintre aparținători. Tocmai de aceea, prevenția, dar și pregătirea din punct de vedere financiar pentru o astfel de situație pot fi extrem de utile.

Din aceste considerente, Aegon România a decis să creeze Asigurarea Optimist care oferă sprijin financiar și acces rapid la tratament în cazul unui diagnostic oncologic.

asigurarea Optimist, asigurare in caz de cancer, asigurare cancer, Aegon Romania, Aego

Despre Asigurarea Optimist

Asigurarea Optimist este realizată în colaborare cu clinicile private de radioterapie Amethyst și oferă patru variante de sprijin financiar destinate să acopere atât nevoile imediate ale clienților, cât și acces rapid la tratament oncologic de cea mai bună calitate, cu ajutorul echipelor multidisciplinare din rețeaua de clinici Amethyst si al echipamentelor medicale de ultimă generație. Este vorba despre costuri cuprinse între 135 lei și 350 lei pe an, iar sprijinul financiar oferit de Aegon este între 5000 și 30.000 lei, în funcție de pachetul ales.

Pentru tratament, persoanele care au achiziționat unul dintre pachetele Optimist se pot programa rapid, fără liste de aşteptare, la clinicile private de radioterapie Amethyst. Pacientul va fi consultat de specialiştii din clinică în maximum 72 de ore din momentul programării. Clinicile dispun de tehnologie medicală modernă şi oferă clienților Aegon accesul la şedinţe de consiliere psihologică şi la consultaţii de nutriţie personalizate, fără costuri suplimentare. Pentru a putea beneficia de această asigurare, trebuie să ai vârsta cuprinsă între 18 și 64 ani, să nu fi avut boli de natură oncologică diagnosticate până în momentul încheierii poliței de asigurare și să fii contribuabil la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Asigurarea Optimist este distribuită prin intermediul brokerilor de asigurări care sunt parteneri ai Aegon România: Campion Broker, Safety Broker, Inter Broker, Millenium Broker şi Transilvania Broker. Asigurarea Optimist poate fi achiziţionată și online, simplu şi rapid, de pe www.aegonmarket.ro

Află mai multe despre asigurarea Optimist.