Path:

  • Cum a schimbat pandemia coșul de cumpărături online al românilor. Asigurarea de viață pe lista de posibile achiziții

Cum a schimbat pandemia coșul de cumpărături online al românilor. Asigurarea de viață pe lista de posibile achiziții

mai 18, 2020

La începutul acestui an, dar totuși înainte de izbugnirea pandemiei, aflam cu toții faptul că în 2019 românii au cumpărat online de peste 4,3 miliarde de euro, potrivit datelor centralizate de Asociația Română a Magazinelor Online.



Ce cumpărau românii înainte de pandemie de pe internet

În 2019 a fost înregistrată o creștere de 20-22% față de anul 2018. În plus, aceeași analiză a evidențiat și tipurile de produse pentru achiziționarea cărora românii au alocat un buget mai mare în 2019 față de anul anterior. Este vorba despre electro&IT, fashion, articole pentru copii, dar și produse pentru animalele de companie.

Cifrele de mai sus arată faptul că încet, încet, ne schimbăm obiceiurile în ceea ce privește cumpărăturile și aprovizionarea, trecând spre online. În plus, venirea acestei pandemii ne-a determinat pe tot mai mulți să cumpărăm online, mai diversificat, să plătim online, să renunțăm la mult necesara până acum interacțiune umană.


Ce cumpără românii online acum


Deși este încă devreme pentru a trage concluzii, companii de specialitate au făcut analize despre statului acasă în perioada stării de urgență asupra comportamentului de consum al românilor. Astfel, Revolut a făcut publice date care arată ce au cumpărat românii în prima lună în care au stat acasă. Alimentele au ocupat un loc semnificativ, conform analizei acestei platforme, utilizatorii au cheltuit peste 12 milioane de euro pe alimente în prima lună de carantină. Numărul de comenzi înregistrare de aplicațiile de profil a crescut, în medie, cu 50%, însă au fost și cazuri în care volumul de comenzi chiar s-a dublat. Un alt domeniu în care românii au investit a fost cel de reamenajări interioare. Sănătatea, așa cum era și de așteptat, ocupă și ea un rol important pe lista de priorități a românilor. În prima lună de stat în casă, valoarea comenzilor realizate în acest domeniu a fost cu 21% față de luna precedentă.

Sănătatea, prioritară pentru români(studiu Aegon România)

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Aegon România în cursul lunii aprilie, aproape 63% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați în această perioadă de sănătatea lor. 49% se tem că un membru al familiei s-ar putea îmbolnăvi, în timp de 51% se tem pentru propria sănătate. Același studiu arată că rolul cumpărăturilor este acum pentru 68,6% de a-i ajuta să supraviețuiască, acoperă nevoile de bază, în timp ce peste 16,6% cheltuiesc bani pentru a se simți în siguranță.

În contextul actual, 55% dintre respondenți susțin că le-ar fi necesară o asigurare de viață, în special celor care au familie și copii, dar și cei care sunt singuri, însă care sunt de vârsta a doua.

Aceeași cercetare arată faptul că aproape jumătate dintre respondenți ar folosi mai degrabă mediul online pentru a se asigura vs.vizita în sediile băncilor sau brokerilor, mai exact pentru a-și încheia o asigurare de viață. De asemenea, cei care ar alege online-ul pentru a se asigura sunt din categoria young professionals(54%) și familii moderne cu copii(52%).

Așadar, luând în calcul rezultatele acestui studiu, putem ajunge la concluzia că, dincolo de a-și acoperi nevoile de bază, românii declară că ar cumpăra online servicii și produse care îi ajută să se simtă în siguranță și sănătoși, printre acestea o asigurare de viață sau pentru sănătate.

Dacă cumperi deja online #DeAcasă și ai pe lista ta produse sau servicii care să te ajute să treci cu bine prin situațiile neprevăzute și să îți ofere acces rapid la servicii medicale și la specialiști, vizitează-ne magazinul online, www.aegonmarket.ro, și vezi care dintre asigurările noastre ți se potrivește.